מסביב לעולם ב80 יום

כלליסיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

פעם, בעיר ההומה לונדון, חי אדון בשם פיליאס פוג. הוא הקפיד מאד על סדר, ארגון ודייקנות. היו לו רק שניים שקרובים אליו: משרתו הנאמן, פספרטו, והעיתון היומי שלו.

יום אחד, בזמן שקרא את העיתון עם חבריו במועדון המקומי, הוא מצא מאמר שאמר שנסיעה מסביב לעולם אפשרית כעת תוך 80 יום בלבד, הודות למסילות רכבת ואוניות קיטור חדשות. פיליאס החליט ולבצע הימור נועז עם חבריו: הוא ייסע מסביב לעולם תוך 80 יום, או שהוא ישלם להם 20,000 פאונד!

וכך, התחילה ההרפתקה. עם שקית מלאה בכסף ופספרטו לצידו, פיליאס יצא לדרכו. הם נסעו ברכבת, בספינה ואפילו רכב על פיל בשלב מסוים!

התחנה הראשונה שלהם הייתה מצרים. הם ראו את הפירמידות הגדולות ונרדפו על ידי בלש בשם מר פיקס. מר פיקס חשב שפיליאס הוא שודד בנק, מה שהוסיף מידה מסוימת של פחד למסע שלהם.

ממצרים הם נסעו להודו, שם חילצו נסיכה יפהפייה בשם עודה מחתונה לא רצויה. היא הצטרפה למסע שלהם והוסיפה קסם להרפתקה שלהם.

לאחר מכן, הם ביקרו בהונג קונג, ולאחר מכן ביפן, שם נדהמו מפריחת הדובדבן היפה. הם לקחו ספינה על פני האוקיינוס השקט לארצות הברית, שם נסעו ברכבת מהירה דרך המערב הפרוע, התחמקו משודדים ורכשו חברים חדשים.

אבל, כמו בכל הרפתקה גדולה, היו עליות ומורדות. לפעמים הם החמיצו את הרכבת או הספינה שלהם. במקרים אחרים, הם התמודדו עם אתגרים שנראו בלתי אפשריים להתגבר עליהם. אבל פיליאס היה נחוש, ובעזרת חבריו, הוא תמיד מצא דרך.

ככל שחלפו הימים, המתח גבר. האם הם יצליחו לחזור ללונדון בזמן? כל יום קובע!

לבסוף, לאחר שנסעו באירופה והתמודדו עם אתגרים נוספים, הם הגיעו בחזרה ללונדון. אבל אוי לא! הם חשבו שהם איחרו ביום ושפיליאס הפסיד בהימור.

אבל! בגלל טעות זעירה, היה להם יום נוסף. פיליאס, פספרטו ואאודה מיהרו למועדון הרפורמים והגיעו בדיוק בזמן כדי לזכות בהימור. פיליאס לא רק היה עשיר יותר ב-20,000 פאונד, אלא גם היה לו לב מלא בזיכרונות וחברה חדשה, עודה, לה נישא לאחר מכן.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!