טיפים לפיתוח החשיבה והדמיון באמצעות ספרים מהנים

ישנם לא מעט טיפים לפיתוח החשיבה והדמיון באמצעות ספרים מהנים, אבל הכי חשוב הוא להתמקד במה שגורם לדמיון שלכם לפרוח. בשורות הבאות, נעבור על כמה מהפעילויות הכיפיות ביותר, אלו שיכולות להקנות גם ערך מוסף בלתי מבוטל – המשיכו לקרוא. 

הכלים החיוניים שניתן לפתח באמצעות דפי צביעה

כהורים, חשוב להיות מודעים לחשיבות של טיפוח הדמיון וחיזוק מיומנויות החשיבה אצל הילד. אחרי הכל, אלו כלים חיוניים אשר ישמשו את הילדים גם בתור אנשים בוגרים לאורך כל החיים. עם זאת, יכול להיות מאתגר לשכנע את הילדים להפעיל את הדמיון שלהם, במיוחד בדור של היום כאשר רוב הילדים פשוט נהנים להידבק לאחד מהמסכים. למרבה המזל, ישנם ספרים וכן דפי צביעה מותאמים לילדים (לא פעם גם בחינם!). דפים אלו, כאשר נבחרים נכון, עשויים לשפר דרמטית מיומנויות מוטוריקה קלה, יכולים לשפר את היצירתיות ותכונות אחרות אצל הילדים. 

טיפ #1 – בחרו ספרים ודפי צביעה מתאימים לגיל

גילו של ילדכם משחק תפקיד משמעותי בסוג הספרים או דפי צביעה מותאמים לילדים שתורידו מהאינטרנט (או תרכשו בחנות). לגיל הרך, כדאי לשקול ספרים מלאים באיורים צבעוניים עם טקסט פשוט. לילדים גדולים יותר, ספרים ודפי צביעה עם ציורים מפורטים יותר, סיפורים מתוחכמים וקווי עלילה יכולים לשפר את הדמיון שלהם ולעורר חשיבה ביקורתית ויצירתיות. כמו כן, כדאי לבחור דפי צביעה שגם ההורים יכולים להנות מהם, מה שיהפוך את הצביעה לפעילות משותפת הכוללת זמן איכות בריא יחדיו. אם אתם מעדיפים שהילד יצבע בעצמו, אז אנחנו ממליצים לאפשר לו לבחור את הדפים בעצמו גם כן. 

טיפ #2 – בחרו ספרים מגוונים ודפי צביעה

אם אתם וילדיכם חדשים בעולם של דפי צביעה מותאמים לילדים וספרי איורים למיניהם, אנחנו ממליצים את הטיפ הבא. ההמלצה היא להציג בפני הילד דפי צביעה וספרים עם נושאים מגוונים, תרבויות, חיות בר והרפתקאות מגניבות. ילדים בדרך כלל יסתקרנו ממשהו חדש ומשהו כזה שירחיב את התובנה שלהם לא רק לגבי עצמם, אלא גם לגבי העולם הסובב אותם. בסופו של דבר, תוכן מגוון יכולה לעורר את דמיונם ולעורר את סקרנותם ללמוד ולחשוב מחוץ לקופסה. עם הזמן, פעילויות אלו מאפשרות לילד לפתח את האופן שבו הוא רואה וחש את העולם הסובב סביבו. 

טיפ #3 – לסיכום, תעשו את זה בצורה כיפית! 

הכי חשוב כנראה מהכול, להפוך את קריאת הספרים ודפי הצביעה למהנה! לצורך העניין, צרו יחד עם הילדים זמן למפגשי קריאה משפחתיים, תציעו לילדים לקרוא ולפרש את סיפוריהם לאחים שלהם או לקרוא סיפור בזמן השינה וכו'. כך או כך, תהפכו את הזמן הזה למשהו שהילדים מצפים לו. למשל, אתם יכולים לעשות את הפעילויות האלו כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה טובה, או אולי אפשר לנשנש משהו טעים תוך כדי הפעילות. בסופו של יום, בניית הדמיון של הילד לוקחת זמן, ככה שחשוב לעודד את הילדים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולגלות רעיונות חדשים. לכן, אפשרו להם להיות יצירתיים ולפרש דברים בדרכם. 

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!