איך חדר שינה אמור להיות מעוצב

סידור חדרי ילדים

אין כמו להיכנס בסיומו של יום מתיש ומעייף למיטה הרכה או להקיץ משנת לילה מתוקה עטופים בשמיכה נעימה על גבי מזרן נוח. חדר השינה הוא הממלכה המרגיעה שלנו בסביבת המגורים וחשוב מאוד להשקיע בה את המיטב ולעצב חדר שינה אסתטי ופונקציונאלי כאחד שיספק איכות שינה נפלאה ויתרום לאיכות החיים ולרווחה הנפשית.

לפניכם מספר צעדים פשוטים איך להפיק את המיטב מפרויקט של עיצוב חדר שינה חלומי:

לישון בסטייל – הקונספט קובע

בשלב הראשון כדאי לגבש תמה מרכזית שתוכלו לעצב את החלל בדמותה. כמו למשל, עיצוב מודרני או וינטאג', השראה מחיק הטבע או ממלונות בוטיק ובהתאם לכך תבחרו את סכמת הגוונים של החדר, הרהיטים והפריטים המשלימים.

הצבעוניות שיכולה להתאים לעיצוב חדרי שינה היא בהירה, רכה ושלווה על טהרת השמנת, הקרם, הלבן, אפרפר עם נגיעות ססגוניות ונועזות יותר באחד מהקירות או באמצעות אביזרים נלווים. צבעוניות בהירה תתרום לתחושה של חלל אוורירי ומואר וגדול יותר מכפי שהוא באמת. 

מחלום למציאות – התאמה לצרכים אישיים

לכל אחד יש את החזון שלו לגבי המראה של החלל וגם רצונות וצרכים אחרים. יש מי שמחפשים להשקיע בחלל עם פתרונות אחסון משמעותיים כמו ארון בגדים שיכיל כמות גדולה של פריטי לבוש בעוד אחרים משלבים פינת עבודה או פינת קריאה במרחב.

חשבו על מה עתיד לאכלס החדר מלבד מיטה וארון בגדים דוגמת שידת איפור, כורסת ישיבה, ארגז מצעים ובהתאם לממדי החלל ותנאי השטח ואילוציו החליטו על סידור חכם ונבון של הפריטים זה לצד זה שלא יחסמו את החלל ויאפשרו תנועה במרחב.

לדוגמא: בחדר קטן מידות הבחירה בארון בעל דלתות הזזה שנכנסות לתוך מסילה פנימית תהיה מתאימה יותר בעוד בחלל גדול יחסית אפשר לבחור ארון בעל דלתות כנף הנפתחות כלפי חוץ. פתרונות אחסון שונים יאפשרו לפנות את השטח ולהשיג מראה נקי, מאורגן ומסודר יותר בין אם מדובר במדפים מרחפים או בשידות לצדי המיטה.

כשנוחות ויופי נפגשים במיטה אחת

הבחירה במיטה היא החשובה ביותר בעיצוב חדרי שינה ונבחרת הדגמים העכשווית מציעה מיטות מכל הסוגים, הגדלים ובכל הסגנונות האפשריים.

מיטות עם קונסטרוקציה בולטת לצד מיטות במראה מינימליסטי אוורירי, כאלה שנוגעות ברצפה וכאלה שמורמות כלפי מעלה על גבי רגליים דקורטיביות בטאץ' ייחודי.

אפשר לבחור מסגרת מתכתית או מעץ, משענת גב גבוהה ומאסיבית שתתפקד על תקן של פריט וויזואלי מרשים בחדר ועוד פיצ'רים שמשדרגים את המיטה מבחינת פתרונות אחסון, משענת ראש, הטיות ועוד. אל תתפשרו על סטנדרטים גבוהים וחומרים משובחים בעת הרכישה. 

להאיר באור חדש

אור הוא רכיב יסוד חיוני נוסף ליצירת אווירה נעימה בממלכת המיטות הביתית וכדאי לבצע אופטימיזציה של תאורה באמצעות שלוש שכבות יסוד.

שכבה ראשונה של תאורת סביבה המפיצה אור על פני שטח רחב ככל שניתן באמצעות נברשות מסוגננות או מנורות תליון, תאורה ממוקדת מכוונת מטרה כמו למשל, מנורות צד על גבי שידה וכן תאורה שמיועדת לצרכי מבטא והדגשה לדוגמא להארת יצירות אמנות התלויות על הקירות. כדאי גם להצטייד במתגי דימר על מנת שתתאפשר שליטה בעוצמת והתאמת האור מתאורה חזקה לתאורה רכה יותר ולהעדיף נורות בטמפרטורת צבע צהובה שתורמת לתחושת הרוגע והחמימות בחדר. 

נגיעה אישית שעושה הבדל

חשבו איך להוסיף טאץ' ייחודי פרסונאלי לחדר כך שתרגישו תמיד בבית באזור הנוחות שלכם. בין אם מדובר בתליית תמונות שלכם ושל בני משפחה אהובים או הצגת אוצרות שאספתם במרוצת השנים, כיסוי הפתחים בווילונות רכים שמתחברים לתחושה ולאווירה שתרצו להשרות בחדר.

ומה לגבי חדרי ילדים?

חדר השינה של הילדים צריך להיות מקום נעים, נקי ומסודר שיאפשר להם מנוחה טובה. ראשית, חשוב לבחור רהיטים איכותיים ובטוחים – מזרן ומסגרת מיטה המתאימים לגילאי הילדים, ארון בגובה נוח עם מגירות ומדפים לאחסון, שולחן כתיבה וכיסא נוח. שנית, יש למקם את הרהיטים באופן פונקציונלי תוך יצירת מרחב מספיק למעברים ופעילויות – למשל המיטה צמודה לקיר, לידה שולחן הלימוד ולצידו מדף ספרים נמוך. שלישית, כדאי לאפשר לילדים גם הנאה חזותית ויצירת אווירה חמימה בעזרת אביזרים כמו תמונות, פוסטרים, וילונות צבעוניים או תאורה נעימה.

סידור חדר שינה לתינוקות ופעוטות דורש התאמות נוספות לגיל הרך. על מנת לאפשר להם שינה בטוחה ונוחה יש להשתמש בעריסה עם דפנות גבוהות, ללא כריות, שמיכות או צעצועים שעלולים לחנוק. מומלץ להעמיד את העריסה בסמוך למיטת ההורים על מנת לאפשר גישה קלה להנקה לילית או ניחום במקרה הצורך. כשהתינוק מתחיל לזחול וללכת, כדאי להשתמש בשטיח רך ונוח על הרצפה כדי למנוע נפילות. בנוסף מומלץ לאבטח היטב ארונות, מדפים וחפצים שעלולים ליפול ולפגוע בילד הסקרן.

ככל שהילדים גדלים, ניתן לאפשר להם יותר עצמאות ואחריות על סידור חדרם. בגילאי בית הספר היסודי מומלץ לערב אותם בבחירת הצבעים, אביזרי הקישוט וסידור הרהיטים והצעצועים. ניתן להציב עבורם מדפים פתוחים לספרים וקופסאות לצעצועים קטנים שהם ימלאו ויתחזקו בעצמם. שיתוף הפעולה יעודד אחריות מצד הילדים לניקיון החדר וסדר.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!