כך תכינו את הכלב שלכם להצטרפות תינוק חדש למשפחה

כלב ותינוק

הצטרפות של תינוק חדש למשפחה מאוד מרגשת, אבל דורשת תקופת הסתגלות של כל בני המשפחה, כולל של הכלב שלכם. הכנה נכונה של הכלב לבואו של תינוק חדש היא חיונית וחשובה, וכדי שזה יקרה, אספנו לכם כמה טיפים שיעזרו להכין את הכלב שלכם לשינוי המשמעותי.

אילוף כלבים

מאוד חשוב שהכלב שלכם יהיה מאולף, במיוחד כאשר אתם יודעים שתינוק חדש עתיד להצטרף בקרוב למשפחה. הכלב שלכם צריך להכיר פקודות בסיסיות כמו "שב", "ארצה" או "הישאר במקום" שכן הן יכולות לעזור לכם "לשלוט" בהתנהגותו סביב התינוק הקטן. 

כיום ניתן למצוא שירותי אילוף כלבים בכל הארץ, כך שתוכלו למצוא מאלף מקצועי בקרבת מקום המגורים שלכם. אם ישנם ילדים נוספים בבית, אפשר להפוך את תהליך האילוף לחוויה מהנה עבור כל המשפחה, מה שיעזור להתנהגותו של הכלב וגם יטפח תחושת אחריות וביטחון בילדים שלכם.

בצעו שינויים הדרגתיים באורח החיים של הכלבים

כלבים מאוד מעריכים שגרה וכאשר תינוק חדש נכנס לתמונה שגרת החיים שלכם ושלו תשתנה מקצה לקצה. כדי להקל על המעבר, התחילו עם התאמת לוח הזמנים לשגרת החיים החדשה. כך למשל אם אתם חושבים שבהתחלה יהיה לכם פחות זמן למשחק או טיולים ארוכים, נסו לצמצם את הפעילויות האלו לאט לאט כדי שלכלב שלכם יהיה זמן להסתגל.

בנוסף אתם יכולים להתנסות בבית עם ריחות וצלילים הקשורים לתינוקות כדי לאפשר לכלב שלכם להתרגל לתחושות אלו.

התניות חיוביות

כאשר הכלב שלכם מתנהג יפה בזמן שהוא נמצא בקרבת התינוק או מגלה סקרנות ללא תוקפנות, תגמלו אותו בפינוקים ובמילים טובות, כדי ליצור אצלו התניה חיובית ועל מנת ללמד אותו שדברים טובים קורים כשהתינוק בסביבה.

אם יש לכם ילדים נוספים בבית, אפשרו להם לתת לכלב את הפינוקים, זו דרך מצוינת עבורם להתחבר עם הכלב וללמוד על חיזוקים חיוביים.

השתמשו באמצעי בטיחות

ללמד את הכלב שלכם לכבד גבולות כאשר הוא נמצא ליד התינוק זו פעולה חשובה, גם ובעיקר כאשר מדובר בבטיחות התינוק. לכן השתמשו בשערי בטיחות או צרו חללים ייעודיים אליהם הכלב לא יכול לגשת, מה שיהפוך את הסביבה לבטוחה יותר גם עבור התינוק וגם עבור הכלב שלכם.

חשוב תמיד לשים במקום הראשון את הבטיחות ולא להשאיר את התינוק והכלב לבד ביחד, עד שאתם בטוחים במערכת היחסים שלהם.

צרו היכרות הדרגתית

כאשר היום הגדול מגיע ואתם מביאים את תינוקכם הביתה, הקפידו ליצור היכרות הדרגתית בין הכלב לבין התינוק. ראשית כל אפשרו לכלב להתקרב אל התינוק כשהוא קשור ברצועה, ואם הכלב מתנהג בצורה רגועה, תגמלו אותו בהתאם. 

במקביל, ככל שהתינוק שלכם גדל, המשיכו לפקח על האינטראקציות שלו עם הכלב, וללמד אותו כיצד להתייחס לכלבים באדיבות ובכבוד. כיום גם יש המון סיפורים שתוכלו להקריא לילדים מגיל צעיר עם מוסר השכל או קולות של חיות, שיכולים להעביר להם מסרים חשובים בנושא.

וזכרו – עם המון סבלנות ואהבה, הכלב שלכם והתינוק החדש יוכלו להפוך לחברים הכי טובים!

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!