משחקי הרכבה שיעזרו לפיתוח קונטיבי של הילד שלכם

הורים רבים משתוקקים לסייע לילדיהם בפיתוח הכישורים הקוגניטיביים אשר קריטיים להתפתחות המילולית, המוטורית והתפקוד שלהם כמו גם בכישורים חשובים לחיים. טיפוח קוגניטיבי חיוני גם להתמודדות עם אתגרים, מימוש הפוטנציאל האישי ויכול לשפר את ההישגים הלימודיים שלהם כמו גם לשפר את הכישורים החברתיים שלהם ולהעניק להם יתרון תחרותי בכל הזירות – הלימודיות והחברתיות. הורים תרים כל עת אחרי ובעקבות דרכים יצירתיות המשלבות בין חוויית ללמידה ומשחק לשיפור המיומנויות השונות לאורך כל שלבי ההתפתחות, אלה גם יעסיקו את הילדים וינעימו את זמנם.

לשחק ולהפיק את הערך המקסימלי

אין ספק שמשחקים הם חלק בלתי נפרד מסביבה התפתחותית עשירה ושופעת גירויים אשר מאפשרת לילד לשכלל את הכישורים השונים מהיבטים שונים: החל מהתמודדות עם בעיות דרך פתרון בעיות כולל חשיבה ביקורתית ועד תהליכי קבלת החלטות נבונות. היצע המשחקים מציג פעילויות רבות לשיפור המוטוריקה העדינה, חשיבה הנדסית, פיתוח הדמיון, כאלה שמעוררות את יצר הסקרנות וכדומה.

יש משחקים שעוזרים לעקוב אחר הוראות ומשחקי לוח שמסייעים ליישם כללים או משחקי קלפים כמו משחק הזיכרון לחידוד הזיכרון או משחקים לחשיבה אסטרטגית ואפשר לייצר חדר משחקים ששופע פעילויות וערכות מכל הסוגים על מנת שהילדים יתנסו בכל מני סוגים של פעילויות ויוכלו לגוון ולחדש לעצמם.

ללמוד תוך כדי הרכבה

אם אתם מחפשים סוג אפקטיבי במיוחד, משחקי הרכבה לילדים נחשבים לדרך נפלאה לשיפור המיומנויות הקוגניטיביות במישור האישי והחברתי בין אם מדובר בהתאמה צורנית, פאזלים, הרכבה של דגמים ועוד. ישנם משחקי הרכבה מסוגים שונים ובדגמים שונים, כך שכל שצריך זה רק לבחור וליהנות ממבחר היתרונות והערך המוסף של משחקי ההרכבה.

אלה מסייעים מבחינות רבות הן בהעצמת החשיבה היצירתית והמקורית והן בחשיבה כמותית מתמטית כולל חשיבה לוגית. בין משחקי ההרכבה אפשר לציין את אבני הלגו האגדיות שמופיעות בשלל צבעים ובערכות המתכתבות עם מיטב הטרנדים, הדמויות האהובות, עולמות תוכן ופנאי בכל הסגנונות בדרגות קושי שונות. 

איך לגו עוזר להתפתחות הקוגניטיבית?

לגו יכול לתרום להתפתחות הקוגניטיבית של הילדים במגוון מישורים. ראשית, בהקשר של שיפור המוטוריקה העדינה באחיזת האבנים במיוחד הקטנות יותר והחיבורים ביניהן כמו גם חשיבה כמותית בספירה של האבנים, הכרות עם צבעים הגיל הרך ושנית, מהבחינה של שיפור הקשב והריכוז במשך זמן על אחת כמה וכמה כשמדובר בהרכבה של דגם מורכב ומסובך שדורש מעקב אחר ההנחיות כדי להגיע למודל הנכון.

אין ספק שהפעילות עם לגו מטפחת גם את הדמיון כשהילדים מרכיבים עולמות שונים ויכולים לשחק עם הדמויות והמבנים שבנו או הסצנות שהרכיבו, משחקי תפקידים, סימולציות. מדובר במשחק שיכול להיות עצמאי או משותף כך שתוך כדי פעילות הילדים גם מתרגלים מיומנויות חברתיות ואת כישורי התקשורת.

בבואכם לבחור משחקי הרכבה לילדים של לגו קחו בחשבון את גיל הילד ומה מאפיין את השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא כמו גם מהי רמת המיומנות שלו – פונקציה המשתנה מילד לילד ולא בהכרח תלוית גיל. התייחסו גם לתחומי עניין שלו כך שאם, למשל, הוא חובב בעלי חיים ניתן לרכוש עבורו לגו של הרכבת גן חיות או דמויות של ספארי ואם הוא אוהב את הארי פוטר הרי שישנן ערכות בהשראת עולמו של הארי פוטר.

שימו לב לכמה חלקים מדובר ובדקו אם הוא יזדקק לעזרה והנחייה הן במעקב אחר ההוראות והן בתהליכי היישום וחשבו גם איך להפוך את תהליך ההרכבה לחווייתי ומשמעותי יותר באמצעות סיפור מסגרת או עלילה, מפגש הרכבה משותף עם חבר ויצירת סביבת משחק נעימה.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!