איך להפתיע את הילדים עם סיפורים מהאגדות?

סיפורי ילדים מהאגדות

אין כמו להפתיע את הילדים עם סיפור לפני השינה. זוהי מסורת שמעבר לעובדה שהיא מכינה את הקטנטנים שלנו לקראת שנת הלילה ומאפשרת שנת ישרים מרגיעה ונפלאה, היא גם מכניסה אותם הישר אל תוך עולם של דמיון. מה גם שהיא מקרבת בין ההורים ויוצרת קרבה נהדרת שקשה לעתים לתארה במילים.

כל סיפור מביא עמו עולם דמיוני, וכל סיפור יכול להכניס אתכם ואת ילדיכם אל תוך מסע נפלא ששמור בתוך עולם שכולו שלכם. תוכלו למצוא מגוון דרכים להפתיע את הקטנטנים עם הסיפור לפני השינה, או אף להקדים קצת את שעת הסיפור כדי לערוך עבורם הפתעה נהדרת במיוחד.

כאן ריכזנו עבורכם מספר המלצות שיאפשרו לכם להפתיע את הילדים הקטנטנים והמתוקים עם סיפורים מהאגדות.

פעילות בעקבות הסיפור

לאלו מכם שיכולים להקדים מעט את שעת הסיפור, זה הזמן להיערך עם שלל פעילויות שונות שניתן לערוך בעקבות סיפורי ילדים.

נדגים זאת על סיפורים מוכרים וידועים כמו אליעזר והגזר, ובו תוכלו להכין מגוון רחב של גזירי ירקות שונים ולשאול את הילד מהו הגזר. מתי שאוספים מספיק גזרים מגיעים אל המטרה ומקבלים הפתעה נהדרת.

אפשר גם לערוך פעילות בעקבות סיפור דוגמת טרופותי המפלצת האימתנית, ובו תדפיסו את טרופותי, תצבעו אותו ולאחר מכן תשימו אותו באזור מוגן שבו תכריזו כי אתם וילדיכם מוגנים מפני המפלצת. זוהי פעילות נהדרת שעובדת נפלא עם ילדים החוששים מפני החושך ומפני מפלצת המתחבאת בחדר.

תפאורה בעקבות סיפור

כל הורה והורה יודע שישנו סיפור מסוים שמועדף על ילדו. סיפור שהילד תמיד ישמח שיקראו לו, ושייכנס מיד אל תוך העולם הדמיוני שהוא מציע.

עולם דמיוני? למה שהכול יהיה רק בראש, וזה הזמן להפיק תפאורה שלמה בעקבות אותו הסיפור. כך למשל, עם הסיפור של מיץ פטל הארנב, תוכלו להדפיס את הבית של מיץ פתל ולתלות אותו על הקיר, באופן הזה, גם אתם וגם ילדכם תתחבאו מפני מיץ פתל עד שתגלו שמדובר בארנב! בדיוק כמו הג'ירפה והאריה.

ניתן גם לערוך מגדל גדול, וכך לדמות את המגדל של הסיפור הנפלא 'דירה להשכיר'. תגזרו את צורתם של כל אחד ואחד ממבקרי הדירה להשכיר כמו היונה או כמו החזיר, וכך תוכלו לארח את המבקרים השונים שמגיעים להתרשם מן המקום.

תחפושת בעקבות הסיפור

תוכלו לערוך עם ילדיכם ממש יום פעילות שלם שבו אתם מתחפשים לדבר מה מן התחפושת ונכנסים אל תוך העולם הדמיוני עצמו.

פעילות שכזאת יכולה להשתלב באופן נפלא עם חג הפורים וכן גם עם חגים רבים נוספים דוגמת ט"ו בשבט ובו תוכלו גם למצוא סיפור שמכניס את הילד לאווירה ומסביר על המועד המיוחד וגם מכניס אותו אל תוך העולם הדמיוני. נוסף על כך, תמיד תוכלו לשלב את קריאת הסיפור יחד עם מתנה מיוחדת דוגמת מתנה לט"ו בשבט ובמסגרתה תעצימו את ההפתעה ותהפכו אותה לבלתי נשכחת עבור הילד הקטנטן.

ולסיכום, כל סיפור וסיפור מביא עמו עולם מדומיין, אגדה שפשוט כיף להיכנס ולהישאב אליה. הקראת סיפור לפני השינה יכולה להיות הרבה מעבר למסורת, ובאמצעות הטיפים שמנינו זה עתה, אנחנו סמוכים ובטוחים שאתם תיהנו עם ילדיכם כפליים, עם מגוון פעילויות נהדרות.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!