איך ליצור אווירה נעימה של סיפור לפני השינה

מנורת לילה

ילדים בכל העולם מחכים לשעה הקסומה הזאת בכל ערב מחדש – לסיפור לפני שינה. כאשר ההורים, האחים או השמרטפים מתפנים אליהם ורגע לפני שעוצמים עיניים, מספרים או מקריאים להם סיפור שייקח אותם אל תוך עולם החלומות.

מדוע כדאי לאמץ טקס של סיפור לפני שינה

לסיפור לפני שינה הן לילדים והן למבוגרים בין אם מישהו מקריא להם או הם קוראים או אפילו מאזינים לאודיו בוק יש יתרונות רבים שהופכים את הריטואל הזה לכה פופולארי, כזה שעובר מדור לדור. מדובר בפעולת הרפיה נפלא שמנתקת מטרדות היום יום ויכולה לסייע לעבור למצב נינוח ושקט יותר מנטאלית ופיזית. הסחת דעת נפלאה להפחתת לחץ וחרדות ועבור מי שבדרך כלל דבוק למסך, מדובר גם בהזדמנות להתנתק מאייטמים חדשותיים או ממכשירים אלקטרוניים.

חשוב לדעת שאור כחול, במיוחד לפני שינה, יכול לדכא את ייצור המלטונין שמווסת את השינה.
הריטואל עצמו של סיפור לפני השינה מאותת לגוף להירגע וכטקס שינה שחוזר על עצמו מדי ערב יכול מאוד לשפר את פעולת ההירדמות ולאחר מכן, את איכות השינה עצמה. 

יצירת סביבה נעימה לקראת הירדמות

על מנת לאפשר שעת סיפור נינוחה ונעימה כדאי לייצר סביבה אופטימאלית לקראת כך וזה כולל הקפדה על חדר מסודר ככל שניתן, לפנות את העומס והחסמים מהעיניים. כדאי להשקיע גם במזרן אורטופדי ובמצעים אווריריים ונעימים מחומרים טבעיים נושמים או אם קר, לאפשר פתרונות חימום שאינם מייבשים ולשמור על רמת לחות טובה בחלל. אפשר לפצות על אור יום שעשוי להפריע באמצעות ווילונות כהים ואטומים.

חשוב מאוד לנסות לצמצם באופן משמעותי את פוטנציאל הרעש ולשאוף לבידוד אקוסטי באמצעות חיפויים למיניהם, פריטי טקסטיל, וליצור אווירה מרגיעה באמצעות מוסיקה נינוחה אם אתם מחפשים מוסיקת רקע שתלווה את הסיפור. 

לאור יש חשיבות רבה ביצירת אווירה רגועה לטקס היומיומי וכדאי להצטייד מבעוד מועד במנורה מתוך מנורות לילה לחדרי שינה של ילדים, כדי להפחית את האור המרכזי ולהשתמש רק בתאורה נקודתית מכוונת מטרה להארה של אזור הקריאה. הפחתת התאורה המשמעותית תסייע גם לגוף להתכונן לקראת מצב הירדמות ורגיעה ועם זאת, לא ניתן לוותר על אור בכלל כי אחרת יהיה קשה לקרוא או להסתכל על הספר (אם מדובר למשל בילד). 

שימוש במנורת לילה פרקטית ואסתטית

בבחירת מנורה חשוב מאוד להקפיד על מנורה שניתן יהיה לכוונן למספר זוויות או מצבי תאורה כדי למקד את האלומה היכן שיהיה הכי יעיל או נעים. לרוב הבחירה תהיה בטמפרטורת צבע שנוטה לגוון הצהוב אשר משרה תחושה של רכות ורגיעה ומוסיפה נגיעה של חמימות. שימו לב שהאור מתפזר באופן נעים. על מנת להימנע אגב מחום יתר או מסכנת כוויה, ההעדפה תהיה לטובת נורות מסוג LED שנחשבות לחסכוניות אנרגטית ופחות פולטות חום בהשוואה לנורות מסורתיות.

שימו דגש גם על האספקט הוויזואלי של מנורת לילה כך שהדגם ישתלב בהרמוניה בחלל הכולל מבחינת פלטת צבעים, צורניות, גודל וסגנון במיוחד אם יש אלמנט בולט שמכתיב את הטון או צבעוניות ששולטת במרחב.

ניתן למצוא דגמים מיוחדים לילדים הלקוחים מעולמות התוכן הקרובים לליבם לצד מנורות חדר שינה קלאסיות, אלגנטיות או בעיצובים מודרניים עכשוויים שמוסיפים טוויסט דקורטיבי לכל חדר. בכל אופן, בדקו אם יש אפשרות לווסת את רמת ועוצמת האור בהתאמה אישית כך שאפשר להשאיר את האור דולק גם בלילה עצמו למקרה שמתעוררים וודאו שמדובר בדגם איכותי בעל בסיס יציב למניעת התהפכות ובאהיל מסוגנן או כזה שמאפשר מעבר של אור אבל בדרך נעימה שלא מסנוורת ולא מאירה יתר על המידה שלא תפר את הרמוניית השינה.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!