הצגות ילדים מומלצות המבוססות על ספרי ילדים

הצגות ילדים

אם אתם הורים עם ילדים, בוודאי יצא להיתקל ברשימת הצגות ילדים ארוכה ומגוונת של בתי תיאטרון וחברות הפקה רבות שמציעות הצגות רבות בנושאים שונים. אך בתוך הרשימה המלאה, אפשר למצוא כמה הצגות ילדים מעולות המבוססות על ספרי ילדים קלאסיים וידועים שעוזרים להמחיש את הסיפורים לילדים בצורה אופטימלית ומהנה ביותר.

אז מתוך כל הצגות הילדים בישראל, אספנו לכם רשימה מומלצת של הצגות ילדים המבוססות על סיפורי ילדים ידועים ומוכרים שסביר להניח שיש לכם בבית. להלן הרשימה:

ההצגה "מעשה בחמישה בלונים"

"מעשה בחמישה בלונים" היא הצגת ילדים חדשה ומושקעת, המבוססת על ספרה הקלאסי והאהוב של מרים רות. ההצגה, בעיבודו ובבימויו של שיראל חכשורי-אשרוב, לוקחת את הקהל הצעיר למסע קסום ומרגש בעקבות חמישה בלונים צבעוניים וגיבורי הספר – רותי, אורי, רון, סיגלית ואלון.

ההפקה מבטיחה חוויה בלתי נשכחת לילדים מגיל 2 עד 7, עם שילוב מנצח של סיפור מוכר ואהוב, שירים קצביים ומלהיבים, ועיצוב במה מרהיב ויצירתי. ההצגה מלאה בצבע, בתנועה ובהומור, ומזמינה את הילדים לקחת חלק פעיל בחגיגה התיאטרלית.

צוות השחקנים המוכשר כולל את לירון איש האווירון, מורן מלכה או מור גנות, מאיה אושרי או טל אבישר, ישראל גולדרט או טל קלייפלד, ברק תמם או אמיר מרציאנו, ועמית נחושתן או מור כהן. הכוריאוגרפיה הייחודית של מיכל שי מוסיפה מימד נוסף של קסם ואנרגיה להצגה.

כמו הספר עליו היא מבוססת, גם ההצגה "מעשה בחמישה בלונים" מלמדת על חברות, על שיתוף, ועל קבלת האחר. היא מעודדת את הילדים לחקור את העולם סביבם בעיניים מלאות פליאה ודמיון. זוהי הזדמנות נהדרת להפגיש את הדור הצעיר עם יצירה ספרותית ישראלית קלאסית, בצורה חווייתית ובלתי אמצעית.

הצגה זו היא בחירה מצוינת להורים ולגננות המחפשים פעילות תרבותית איכותית, מהנה וערכית עבור הילדים. "מעשה בחמישה בלונים" היא הפקה מקצועית ומוקפדת, שנוצרה מתוך הבנה עמוקה של נפש הילד ושל כוחו המופלא של הדמיון. זו ההזדמנות של הילדים לעוף גבוה על כנפי הבלונים הצבעוניים, ולהיכנס לעולם קסום של הרפתקאות, חברות ושמחה.

ההצגה "איילת מטיילת"

ההצגה "איילת מטיילת" מביאה לחיים את סיפורה הקלאסי והמקסים של הסופרת והמאיירת רינת הופר, בהפקה חדשה ומושקעת. ההצגה, המיועדת לגילאי 2 עד 6, מהווה מחווה ליצירתה הייחודית של הופר, הידועה בספרי הילדים האהובים שלה כמו "חנן הגנן", "מפלצת סגולה" ו"אותיות במיץ שטויות".

במרכז העלילה נמצאת הילדה איילת ושמיכת הטלאים הפלאית שלה, שיוצאות למסע קסום אל ארץ הדמיון, וכל זה מתחיל בחדר האורחים של סבתא ברכה. ההצגה הצבעונית והמוסיקלית מלאה בהומור ובהשראה, ומשלבת מגוון רחב של אמצעי ביטוי אמנותיים, המותאמים במיוחד לקהל הצעיר.

ההפקה מבטיחה חוויה מעוררת דמיון ובלתי נשכחת לילדים, עם תפאורה מרהיבה, תלבושות מלאות הדר, וכמובן, סיפור מרגש ומלא חן. השילוב של מוזיקה, תנועה ומשחק מעניק להצגה אנרגיה קסומה, שתיקח את הקהל הצעיר למסע בעקבות הגיבורה האהובה.

"איילת מטיילת" היא הזדמנות נהדרת להפגיש את הילדים עם אחד מסיפורי הילדים הישראליים הבולטים והמוערכים. היא מעודדת את הדמיון, הסקרנות ואהבת הספרים, ומראה שכל מסע מתחיל בצעד קטן – או במקרה זה, בחדר האורחים של סבתא.

ההצגה מתאימה לאירועי תרבות לילדים, למופעים בגנים ובמוסדות חינוך, או סתם ליציאה משפחתית מהנה ומלמדת. היא מזכירה לכולנו את הקסם שבסיפורים הפשוטים והטהורים, ואת הכוח שיש לדמיון לקחת אותנו למקומות מופלאים. "איילת מטיילת" היא חגיגה של יצירה, של ילדות ושל הקשר המיוחד בין סבים לנכדים. זוהי הצגה שכל המשפחה תיהנה ממנה, והילדים ייקחו ממנה זיכרונות מתוקים וכמיהה לעוד הרפתקאות בעולם הדמיון.

ההצגה "סבא אליעזר והגזר"

ההצגה "סבא אליעזר והגזר" מביאה לבמה שני סיפורים קלאסיים מאת לוין קיפניס, חתן פרס ישראל לספרות ילדים: "הדחליל" ו"שיר הגזר". השילוב של שני הסיפורים יוצר חוויה תיאטרלית קסומה ומהנה לילדים בגילאי 2 עד 8.

הקהל הצעיר ייפגש עם דמויות אהובות ובלתי נשכחות: סבא אליעזר, שכל מעייניו נתונים לטיפוח הגזר שזרע בסתר בפינת הגינה, סבתא אלישבע הדואגת לשלום הירקות, הילדים השובבים עוזי ואביגיל, והדחליל האמיץ ששומר על הגינה מפני ציפורים מנקרות.

ההצגה משלבת שירים מוכרים ואהובים כמו "שעון בן חיל", "גינה לי", "מלפפון צמח בגן", "ילד פלא" ועוד, שישמחו וירגשו את הילדים ואת המבוגרים כאחד. השירים שזורים בעלילה בצורה טבעית ומוסיפים קסם, הומור וחן להצגה.

התפאורה הצבעונית והמרהיבה מעניקה להצגה אווירה קסומה ופנטסטית, ומשרתת את העלילה בצורה יצירתית. המחזה עובד מחדש ברוח הזמן, כך שהוא רלוונטי ומדבר אל הילדים של היום, מבלי לאבד את הקסם והתמימות של הסיפורים המקוריים.

"סבא אליעזר והגזר" מהווה הזדמנות נהדרת להפגיש את הדור הצעיר עם יצירותיו הנפלאות של לוין קיפניס, ולעורר בהם את האהבה לספרות, לדמיון ולעולם הטבע. ההצגה מעבירה מסרים חיוביים על חשיבות העבודה והמסירות, על יחסי משפחה וחברות, ועל הקסם שבדברים הפשוטים.

זוהי הצגה מקסימה ומלאת חיים, שמתאימה לאירועי תרבות לילדים, גני ילדים או סתם בילוי משפחתי מהנה. היא מבטיחה שעה קסומה ובלתי נשכחת לילדים ולהורים כאחד, מלאה בצחוק, שירה והרבה השראה. "סבאאליעזר והגזר" היא חגיגה של הסיפורת הישראלית לילדים, ותזכורת מרגשת לכוחה של יצירה טובה לגעת בליבותינו ולעורר בנו פליאה, בכל גיל.

ההצגה "תירס חם"

ההצגה "תירס חם" מבוססת על הספר הקלאסי והאהוב של מרים רות, שאויר על ידי אורה אייל. זוהי הפקה חדשה ומרגשת של תיאטרון הילדים הישראלי, המיועדת לגילאי 2 עד 8, ומביאה לבמה את הסיפור בצורה מוזיקלית ותיאטרלית ייחודית.

ההצגה, בניצוחה של איילון נופר (מיוצרות להקת מיומנה), מהווה פסיפס אמנותי רב-גוני המשלב תוכן איכותי, הומור וריגוש מעולמם של ילדים, לצד קצב מרתק, מוזיקה מקורית ותנועה וירטואוזית. הגישה האמנותית הייחודית, הכוללת שחקנים, רקדנים ונגנים על הבמה, מעניקה לילדים חוויה יוצאת דופן של ביטוי חופשי וללא מחסומים.

העלילה מבוססת על סיפורם האמיתי של שישה חברי קיבוץ, שחוו את האירועים המתוארים בהיותם בני ארבע. ההפקה כוללת תלבושות מרהיבות, בובות מקסימות וכל מה שניתן לנגן, לנוע ולחלום עליו.

צוות השחקנים המוכשר כולל את ענבל לוי רהב או מיכל פרדקין, גילי גבל או מעין גוטשלק או הודיה בן סימון, ירמי רייך או אלעד מזרחי, דני מימון או נוי דנגורי, תום עוזיאל או שניר שיין, והגר אנוש. הניהול האמנותי הוא של אודי גוטשלק, הבימוי ועיצוב התנועה של איילון נופר, הכתיבה של אסף אשתר, וההפקה המוזיקלית של זיו רהב ואילון נופר.

"תירס חם" מביאה לחיים את הקסם והחן של הספר המקורי, בעיבוד במתי מודרני ומלא השראה. היא מזמינה את הקהל הצעיר להיכנס לעולם קסום של דמיון, חברות והרפתקאות, ומעניקה חוויה תיאטרלית בלתי נשכחת. הצגה זו מהווה הזדמנות נהדרת לבילוי משפחתי או פעילות לגני ילדים, ומבטיחה שעה ורבע של קסם, צחוק והנאה לכל המשפחה. זוהי דוגמה מצוינת לתיאטרון ילדים איכותי ויצירתי, שמכבד את האינטליגנציה והרגישות של הצופים הצעירים.

"תירס חם" חוגגת את הקסם שבסיפורי ילדים קלאסיים, ומביאה אותם לחיים בדרך מרעננת ועדכנית. זוהי חוויה תרבותית מעשירה ומלהיבה, שתעורר את הדמיון ותשאיר חיוך על פניהם של ילדים ומבוגרים כאחד.

ההצגה "כובע קסמים"

ההצגה "כובע קסמים" של תיאטרון השעה הישראלי לילדים ונוער היא עיבוד במתי חדש ומרענן לספר הילדים האהוב. זוהי הפקה מוזיקלית ומרהיבה, המיועדת לגילאי 4 עד 9, ומבטיחה חוויה קסומה ובלתי נשכחת לכל המשפחה.

הסיפור מתמקד בגיבורה הצעירה, שחולמת על כובע קסמים – "כובע קטן, מקושט נוצה, העושה כל מה שאני רוצה". העלילה הצבעונית והמרגשת מובאת לחיים על ידי צוות מוכשר של 5 שחקנים ושחקניות, בבימויו של אלדר גוהר גרויסמן ועל פי מחזה מאת עודד אהרליך.

ההצגה משלבת מוזיקה, תנועה ומשחק בצורה קסומה ויצירתית, שתלהיב את הקהל הצעיר ותעורר את דמיונם. התפאורה והתלבושות הססגוניות תורמות לאווירה הקסומה ומעוררות השראה.

"כובע קסמים" מהווה הזדמנות נפלאה להפגיש את הילדים עם קסמו של התיאטרון, ועם הקסם שבספרי ילדים קלאסיים. היא מעודדת חשיבה יצירתית, חלימה, ואמונה בכוחה של המילה והדמיון.

זוהי בחירה מצוינת לבילוי משפחתי או ליציאה קבוצתית של הגן או בית הספר. ההצגה מבטיחה שעה של הנאה צרופה, שתייצר זיכרונות יפים ושיחות מעניינות עם הילדים.

אנו ממליצים בחום על "כובע קסמים" לכל מי שמחפש הצגת ילדים איכותית, מעשירה ומהנה. היא מזכירה לכולנו את הכוח שיש לדמיון ולאמונה, ואת היופי שבפשטות. זוהי חגיגה של ילדות, יצירתיות ושמחת חיים, שתשאיר את הצופים הצעירים (והמבוגרים!) עם חיוך גדול וכמיהה לעוד.

אגב, חלק גדול מההצגות האלו נכללות גם ברשימת הצגות חנוכה לילדים ותוכלו לקחת את הילדים אליהן במהלך חופשת החג.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!