מה מפריע לתינוק שלכם לישון?

מה מפריע לתינוק שלכם לישון

סוף סוף הגיע הרגע בו התינוק שלכם נרדם וכל מה שאתם רוצים, זה שהוא ימשיך לישון בשקט ובשלווה ואם אפשר, שלא יתעורר מהר מדי. שינה של תינוקות יכולה להשתנות בין תינוק ותינוק כך שלכל תינוק או תינוקת יש תבנית שינה שונה וייחודית. אבל לפעמים אתם מרגישים שמשהו פשוט לא תקין והשאלה שעולה שוב ושוב היא – מה יכול להפריע לתינוק לישון? התשובות בפנים.

הוא מתעורר כל שעתיים

ישנם הרבה מיתוסים לגבי השינה של תינוקות והאמת, שרובם פשוט לא נכונים. העיקרון הברור היחיד בכל הסיפור הזה, הוא שבדיוק כמו שכל אדם שונה מחברו, כך גם כל תינוק שונה ולכל תינוק, ישנם צרכים מעט שונים, קצב התפתחות שונה ותבניות שינה אחרות. 

השינה של התינוקות שלכם חשובה להתפתחות שלהם אך היא חשובה לא פחות ליכולת שלכם לתפקד במהלך היום. כל הורה מכיר את הצטברות העייפות שגם ככה קיימת, לכן במקרים בהם משהו מדיר שינה מעיניו של התינוק שלנו, זה קשה אפילו יותר. 

זה עניין של גיל (וניסיון)

גיל התינוק משפיע על מספר שעות השינה המומלצות והתקינות ליממה. זהו מדד טוב שאפשר להשתמש בו בשביל לדעת האם גם לתינוק שלכם קצת יותר קשה לישון, מאשר לתינוקות אחרים. 

לפניכם מספר שעות השינה המומלצות לפי גיל, ביום ובלילה:

  • גיל שבוע – כ-8 שעות ביום וכ-8.5 בלילה. 
  • גיל חודש – כ-7 שעות ביום ובין 8 ל-9 שעות בלילה. 
  • גיל 6 חודשים – כ-3 שעות במהלך היום וכ-11 שעות בלילה. 
  • גיל שנה – כשעתיים ביום וכ-11 בלילה. 
  • גיל 3 שנים – עד שעה ביום ובין 11 ל-12 שעות בלילה. 

מה יכול להפריע לתינוקת שלנו לישון?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים להוות גורם מפריע לשינה של התינוק שלנו. כאשר תינוק מתעורר, כולנו כבר יודעים שלהרדים אותו שוב בחזרה, יכולה להיות משימה לא פשוטה בכלל. הנה כמה גורמים שיכולים להפריע לתינוק שלכם לישון:

גזים: התופעה המוכרת שידועה גם בשם 'קוליק', מסירה שינה מעיני תינוקות רבים ברחבי העולם מדי יום ולילה. למרות שקוראים לזה גזים, אין בהכרח קשר להימצאות של גזים בבטן התינוק. במידה והתינוק שלכם מתעורר הרבה תוך שהוא בוכה, מאגרף את ידיו ומקפל את רגליו, כנראה מאוד שהוא סובל מגזים שמפריעים לו גם לישון.

כאבי שיניים: בקיעות השיניים בפי התינוקות, יכולה להתלוות בכאבים שיכולים להציק גם לאדם מבוגר. כאבי שיניים יכולים להשפיע מאוד על איכות השינה של התינוק, לגרום לו להתעורר ואף להתקשות להירדם. 

הרגלי שינה: כולנו כהורים צעירים עלולים לעשות טעויות לאורך הדרך וזה טבעי לחלוטין. כאשר אנו מרגילים את התינוק שלנו לדרך מסוימת בה הוא נרדם או מתעורר – זה יכול להשפיע מאוד על איכות השינה ועל הרציפות שלה. 

שיעול אצל תינוקות: כשמערכת החיסון של התינוק שלנו נמצאת בשלבי התפתחות, בשילוב של מודעות לא גבוהה במיוחד להיגיינה ולמה מותר ואסור להכניס לפה – התינוקות שלנו חשופים יותר להדבקות. שיעול אצל תינוקות בדרך כלל נובע מהצטננות, אך גם במקרים של מחלה רצינית יותר השיעולים יכולים להופיע ואף להישאר לזמן רב יותר. 

התנאים מסביב: רעשים חזקים, תאורה מסנוורת או חושך מוחלט, חום וקור – כל אלו ועוד הם התנאים שמסביב, להם אנחנו צריכים לדאוג בשביל שלתינוק שלנו יהיו כמה שפחות גירויים וכמה שפחות הפרעות פוטנציאליות. 

התינוק שלי לא מפסיק להשתעל – מה עושים?

לכל הורה קשה לראות את התינוק שלו משתעל. זה מפריע למהלך היום, להתנהלות שלו, לשינה שלו ולכל הבית. אז מה ניתן לעשות בשביל להקל על שיעול אצל תינוקות? הנה כמה פתרונות:

  • שתייה מרובה – חשוב להרבות בשתייה מכיוון שהגוף מאבד יותר נוזלים בזמן מחלות.
  • מכשיר אדים – לעיתים מכשיר האדים הישן והטוב יכול להקל מאוד על הנשימה עבור התינוק. 
  • סירופ נגד שיעול – לעיתים ובהמלצת רוקח או רופא, סירופ לשיעול עבור תינוקות יכול להוות פתרון מתאים.
  • רפואה משלימה – תחום הרפואה המשלימה לתינוקות לא מפסיק לצמוח ולהתפתח. כיום ישנם המון פתרונות טבעיים ומומלצים, שיכולים לסייע גם לתינוק שלכם להשתעל פחות ולישון טוב יותר. ניתן להיעזר למשל בתרופות טבעיות, שמנים אתרים, טיפולים גופניים ועוד. 

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!