אילו משחקים אפשר לשחק לפני השינה?

פעילויות עם ילדים לפני השינה

שנת לילה קריטית להתפתחות של הילדים ומסייעת להם בשמירה על מערכת חיסונית תקינה, גדילה, שיפור הזיכרון והיכולות הקוגניטיביות ולכן, חשוב מאוד לשמור על שגרת שינה מיטבית עבור הילדים.
אפשר ליצור סביבת הירדמות נעימה ורוטינה קבועה כך שהשעון הביולוגי יסתגל וגם הילד יכין את עצמו לקראת שינה.

לפני זמן שינה מומלץ להוריד באופן משמעותי את האנרגיות ולהימנע מפעילות גופנית סמוך לזמן ההליכה למיטה. אפשר כתחליף לאמץ מעין טקס שיסייע לילדים להתכונן לשנת הלילה כמו למשל, אמבטיה או מקלחת, סיפור לילה טוב ושיחה קצרה. 

בתים רבים אימצו משחקים לפני שינה, שיעזרו לילדים בתהליך ההירדמות על אחת כמה וכמה אם מדובר בילד שמתקשה להירדם או אפילו חושש מהחושך. ישנן פעילויות שונות שיכולות לסייע בתהליך ההירדמות תוך יצירת סביבה נעימה ורגועה. לפניכם מספר רעיונות שאפשר לאמץ וליישם בדרך ללילה טוב באמת:

לספר ביחד

יש אופציה שההורה יקריא סיפור לפני השינה ואופציה אחרת שתוכלו לבנות ביחד סיפור מהדמיון או על פי עלילה המוכרת לילד כך שהוא יהיה שותף מלא לתהליך יצירת הסיפור. ניתן לחשוב ביחד על הדמויות ולתאר אותן ולחשוב מה יקרה לכל אחת מהן ולתכנן עלילה לפי יד הדמיון הטובה או עלילה הנתפרת על פי עולם תוכן מועדף.

ציור שמביע רגשות

ציור מהווה תהליך שבו אפשר לשקף את הרגשות והתחושות על דף נייר ואפשר ביחד עם הילד לצייר את מה שהוא מרגיש ועובר עליו, אולי סצנה כלשהי או תחושה מהיום יום שלו ומה שהוא חווה בגן או בבית הספר ואפילו להנחות אותו אם הוא מבקש זאת מבחינת פלטת גוונים, אלמנטים שונים, דמויות שהוא מכיר או תקוות ומשאלות לב. 

משחקי אמבטיה

אמבטיה היא תהליך קבוע לפני שינה במשפחות רבות ואפשר להפוך את זמן הרחצה לזמן משחק ושעשוע משימוש בצבעים מיוחדים לחדר הרחצה שעמידים במים דרך צעצועי מים, משפריצים למיניהם או כאלה שנצמדים לקירות ולהרכיב עמם עולם תוכן עשיר ועד כדורים קטנים וקצף ובועות סבון.

עולם הבובות

אין ספק שבובות מהוות כלי משחק נהדר וגם חבר כיפי להירדם ולישון עמו. בחרו בובות לפי עולמות התוכן המועדפים על הזאטוטים כמו בובות פוקימון גדולות מתוקות. בובה מספקת לילדים חברה ומשרה ונוסכת תחושת ביטחון, מעוררת את הדמיון כך שאפשר להתאמן אתה או לתרגל אתה עלילה מתוך סיפור ואפילו לספר לה את הסיפור, לחבק אותה בכל שעות השינה או עד תהליך הירדמות. 

מוסיקה נעימה

אחת הדרכים להכין את התשתית לקראת הירדמות היא באמצעות מוסיקה מרגיעה ואפשר לגבש פלייליסט עשיר המבוסס על מנעד שירים שהזאטוט אוהב לשמוע או להכיר לו מוסיקה חדשה שמתאימה לשעות הקסומות שלפני השינה. 

בעקבות האוצר

משחק אהוב נוסף הוא חפש את המטמון כאשר אפשר לחלק סימני דרך ברחבי החדר עם כתבי חידות עד שהחידה הגדולה מסתתרת ומחכה לו במיטה מתחת לכרית או לשמיכה ותוך כדי תהליך הזאטוט מתאמן על כל מני חידות, מתמודד עם תהליך של פתרון בעיות ומשכלל את כישורי פתרון הבעיות שלו ובסוף מגיע לתשובה המסקרנת רגע לפני שינה. אפשר גם לשחק עמו משחק של 15 או 10 שאלות לפני שינה של חידות שונות או שאלות אשר מעוררות מחשבה על מה הוא אוהב שמשמחות אותו ומאפשרות לו לשקוע בשינה טובה תוך כדי מחשבות חיוביות. 

נסו לאמץ שגרה טרום שינה בריאה ונעימה לילד עם הבובות שהוא אוהב, משחקים שמרגיעים אותו וכמובן, הנוכחות שלכם לצדו ואל תשכחו – נשיקת לילה טוב! 

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!