אל תפחד לטעות

סיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

הסיפור הזה הוא על מדען מפורסם שעשה כמה פריצות דרך רפואיות חשובות מאוד.

הוא התראיין לעיתון ששאל אותו למה לדעתו הוא מסוגל להיות הרבה יותר יצירתי מהאדם הממוצע, מה מבדיל אותך כל כך מאחרים?

המדען חשב לרגע ואמר שלדעתו הכל בא מחוויה עם אמא שלו שהתרחשה כשהיה כבן שנתיים.

הוא ניסה להוציא בקבוק חלב מהמקרר ואיבד את אחיזתו בבקבוק החלקלק והוא נפל ונשפך על רצפת המטבח, שלולית גדולה של חלב הייתה במטבח וכשאמא שלו נכנסה, במקום לצעוק עליו, לתת לו הרצאה או להעניש אותו, היא אמרה, "רוברט, איזה בלגן נפלא עשית! מעולם לא ראיתי שלולית חלב ענקית כזו.

ובכן, הנזק כבר נעשה, אמרה אמו, "אתה יודע, רוברט, בכל פעם שאתה עושה בלגן כזה, בסופו של דבר צריך לנקות את הכל ולסדר, אז איך היית רוצה לעשות את זה? נוכל להשתמש בספוג, מגבת או מגב. איזה אתה מעדיף?" רוברט בחר את הספוג ויחד הם ניקו את החלב שנשפך.

אמו אמרה לו, "אתה יודע, מה שיש לנו כאן הוא ניסוי כושל כיצד להחזיר ביעילות בקבוק חלב גדול בשתי ידיים קטנות. בוא נצא לחצר האחורית ונמלא את הבקבוק במים ונראה אם אתה יכול לגלות דרך להחזיק אותו בלי שהוא יפול", הילד הקטן שמח ולמד שאם יתפוס את הבקבוק בחלק העליון הדק, הוא יוכל להחזיק אותו בצורה יציבה.

 איזה שיעור נפלא! המדען הנודע הזה ציין אז שבאותו רגע הוא ידע שהוא לא צריך לפחד לעשות טעויות. במקום זאת, הוא למד שטעויות הן רק הזדמנויות ללמידת משהו חדש, מה זה ניסויים מדעיים? גם אם הניסוי "לא עובד", אנחנו בדרך כלל לומדים ממנו משהו בעל ערך. חשוב ללמוד מטעויות ולהתקדם הלאה.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!