הילד שצעק זאב זאב

סיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

בכפר קטן גר ילד חסר דאגות עם אביו. אביו של הילד אמר לו שהוא מבוגר מספיק כדי להשגיח על הכבשים בזמן שהם רועים בשדות. כל יום הוא היה צריך לקחת את הכבשים לשדות ולראות אותם כשהם רועים. עם זאת, הילד היה אומלל ולא רצה לקחת את הכבשים לשדות. הוא רצה לרוץ ולשחק, לא לראות את הכבשים המשעממות רועות בשטח. אז הוא החליט ליהנות קצת. הוא קרא, "זאב! זְאֵב!" עד שהכפר כולו בא בריצה עם אבנים כדי לגרש את הזאב לפני שהיה מסוגל לאכול את כל הכבשים. כשראו תושבי הכפר שאין זאב, הם עזבו עם מלמול תחת נשימתם על כך שהילד בזבז את זמנם. למחרת בכה הילד פעם נוספת, "זאב! זְאֵב!" ושוב, תושבי הכפר מיהרו לשם כדי לגרש את הזאב.

זאב זאב

הילד צחק מהפחד שהוא עורר. הפעם תושבי הכפר עזבו בכעס. ביום השלישי, כשהילד עלה לגבעה הקטנה, הוא ראה לפתע זאב תוקף את הכבשים שלו. הוא בכה ככל יכולתו, “זאב! זְאֵב! זאב! ”, אבל אף אחד לא בא לעזור לו. תושבי הכפר חשבו שהוא מנסה להטעות אותם שוב ולא באו לחלץ אותו או את הכבשים שלו. הילד הקטן איבד כבשים רבים באותו יום, והכל בגלל השקרים שלו.

מידע להורים על הילד שצעק זאב זאב

"הילד שצעק זאב" הוא עוד קלאסיקה מאוצר האגדות של איזופוס. זהו סיפור נצחי שסופר באינספור תרבויות ושפות, משתנה מעט עם כל עיבוד אך שומר על המסר המרכזי שלו לגבי ההשלכות של הונאה.

הלקח העיקרי מהאגדה הזו הוא חשיבות היושר וההשלכות של הונאה. כשמישהו משקר שוב ושוב, ייתכן שלא יאמינו לו גם כשהוא אומר את האמת.

נקודות לדיון

"למה הילד שיקר על הזאב מלכתחילה?"
"איך הרגישו תושבי הכפר לאחר שהונחו מספר פעמים?"
"האם אתה יכול לחשוב על מצב שבו זה מפתה להגזים או לשקר כדי למשוך תשומת לב? למה חשוב לעמוד בפיתוי הזה?"

רעיונות לפעילות

  • צור תרשים או ציר זמן שעוקב אחר רגשותיו של הילד ורגשותיהם של תושבי הכפר לאורך הסיפור.
  • סיפור מחדש: תנו לילדכם לספר מחדש את הסיפור מנקודת מבט אחרת.
  • ספין מודרני: שוחח עם ילדך כיצד הסיפור הזה עשוי להיראות בעולם של היום. אולי זה יכול להיות על מישהו שמשמיע אזעקות שווא ברשתות החברתיות.

אם הילד שלך היה מסוקרן מ"הילד שצעק זאב", הוא עשוי ליהנות מסיפורים אחרים על ההשלכות של חוסר יושר כמו "השועל והכרם".

עצות להורים

הסיפור הנ"ל מציע הזדמנות מצוינת לדון בחשיבותו של אמון וכיצד ניתן לשבור אותו בקלות אך קשה לבנות אותו מחדש. עבור ילדים צעירים יותר, יש להתמקד במעשיו של הילד ובתגובותיהם של תושבי הכפר. עבור ילדים גדולים יותר, צלול לשיחות עמוקות יותר על חשיבות האמינות, היושרה וההשלכות של הונאה בעולם האמיתי, במיוחד בעידן הדיגיטלי שלנו שבו מידע שגוי יכול להתפשט במהירות.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!