הרפתקאות שרלוק הולמס

כלליסיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

לפני שנים רבות, בעיירה קטנה חי אדם חכם מאוד בשם "שֶׁרְלוֹק הוֹלְמְס", שרלוק היה אדם מסתורי ובעל ידע רב, הוא ידע לפתור תעלומות שאף אחד אחר לא הצליח ע"י יכולת התבוננות מיוחדת ומקורית, הוא היה גבר גבוה, נבון וחסון שעזר לבלשים ולמשטרה לתפוס את כל הפושעים של העיר.

שרלוק הולמס

יום אחד הגיע ג'ון תושב העיר לשרלוק וביקש ממנו עזרה: "שרלוק אתה חייב לעזור לי – גנבו לי את כל היהלומים והזהב מהבית", שרלוק הרגיע את ג'ון, השיב אותו בסלון הבית ושאל אותו שאלות כדי לאסוף כמה שיותר מידע.

ג'ון סיפר שהוא גילה את הגניבה כשקם בבוקר, החלון היה פתוח והיו עקבות של בוץ על השטיח.

שרלוק הלך יחד עם ג'ון לביתו והוא התחיל לבחון את העקבות בבוץ שהגיע עד לפרדס שמאחורי הבית, שרלוק המשיך לעקוב אחרי העקבות עד שראה שהם נגמרות בין העצים הסבוכים ומתחילים לראות בבוץ עקבות של סוס, שרלוק הבין שכנראה האיש קשר את הסוס לפני שנכנס לתוך הבית, שרלוק הסתכל על הרצפה ומצא את הרמז הראשון – זה היה חתיכת בד בצבע ירוק עם הדפסים מיוחדים – "זה נראה חלק מחולצה" חשב לעצמו שרלוק.

ג'ון היה מופתע מאוד משרלוק – כל כך מהר והוא כבר מצא את הרמז הראשון, שרלוק הציע לג'ון להמשיך איתו וללכת בעקבות העקבות של הסוס, וכך שניהם יצאו להליכה ארוכה שבסופה ראו בקתה.

הם התקרבו לבקתה ושמו לב שיש שם סוס קשור, שרלוק תיקתק בדלת ופתחה לו אישה זקנה, הוא שאל אותה מי גר בבית ומדוע יש לאישה זקנה כמוה סוס בחצר.

האישה אמרה שרק היא גרה בבית והסוס משמש את המטפל שלה כדי להביא לה פירות מהשטחים החקלאים באיזור, "מתי ראית את הגנן שלך בפעם האחרונה?" שאל שרלוק.

האישה הזקנה אמרה שהוא בא באופן קבוע בימי שני מוקדם מאוד בבוקר אך ביום שני האחרון הוא הגיע בלילה וביקש לישון מעט בחצר.

ג'ון הבין שיש כאן משהו, היהלומים נגנבו ביום שני בבוקר, הזמנים והשעות מצביעים על כך שהגנן הוא החשוד העיקרי.

שרלוק שאל את האישה הזקנה אם הוא מחליף בגדים לאחר העבודה והיא אמרה שכן, הוא מתקלח ומשאיר את הבגדים כאן אצלי כדי שאכבס לו אותם לפעם הבאה שיגיע כדי שישמשו אותו למקלחת הבאה.

"היכן הבגדים?" שאל שרלוק.

הגברת הזקנה אמרה שהפעם הוא לא השאיר שום בגדים.

שרלוק חשד מייד והבין שהגנב לא רצה להשאיר ראיות כלשהם, הוא שאל את האישה הזקנה לאיזה כיוון הגנן יוצא ממנה והיא הצביעה דרומה.

שרלוק וג'ון הלכו בדרך שבה הגנן עזב ולאחר כמה מאות מטרים ראו בצד הדרך חולצה בצבע ירוק עם הדפסים מיוחדים וחלק קרוע שדומה בדיוק לבד שהם מצאו בפרדס.

וכך, שרלוק וג'ון הגיעו שוב לזקנה ביום שני בבוקר מוקדם מוקדם וחיכו לגנן, כשהוא הגיע הם תפסו אותו והוא מייד הודה בגניבה, בגלל שהיה עובר ממקום למקום כל היהלומים והזהב היו עדיין בתוך תיק הגב שלו, שרלוק לקח את כל הזהב והסגיר את הגנב למשטרה המקומית.

ג'ון הודה לשרלוק הולמס והשקט שב לכל תושבי העיירה.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!