חלומות יוסף לילדים

כלליסיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

לפני אלפי שנים חי אדם בשם יוסף, יוסף היה נער חכם מאוד, ליוסף תמיד היו חלומות מיוחדים ומקוריים והוא דאג לשתף אותם עם 11 האחים שלו.

לילה אחד יוסף חלם שהוא אוסף שיבולים בשדה יחד עם 11 אֶחָיו, לפתע השיבולים של יוסף נעמדו וכל השיבולים של אֶחָיו השתחוו בפניהם.

בחלום אחר יוסף חלם שהשמש והירח ואחד עשר כוכבים משתחווים לפניו.

כשיוסף סיפר לאחים שלו את הסיפורים הם קינאו בו וכעסו מאוד: "אתה באמת חושב שאתה תמשול בנו?!" אמרו האחים בכעס.

לאבא של יוסף קראו "יעקב" ולאמא שלו שנפטרה קראו "רחל", כשיעקב שמע את החלומות הוא ידע מייד שיש כאן משהו אמיתי בחלום והוא יתגשם בעתיד אבל למרות זאת הוא הסתיר את העניין מהאחים ("וַיְקַנְאוּ בוֹ אֶחָיו וְאָבִיו שָׁמַר אֶת הַדָּבָר).

יוסף היה הבן האהוב על יעקב, והוא הכין במיוחד עבורו כותנת פסים, האהבה הגדולה ליוסף רק הוסיפה לקנאה שהיו לאחים בו.

יום אחד כל האחים היו בשדה שלח אותו יעקב לדרוש בשלומם, יוסף התקרב אליהם מרחוק, האחים קינאו וכעסו מאוד על יוסף בגלל כל החלומות ולכן החליטו להרוג אותו, האח הבכור ראובן שיכנע אותם לא לעשות זאת אלא רק לזרוק אותו לתוך הבור.

יוסף היה בתוך הבור זמן מסויים ולאחר מכן נמכר לישמעאלים, הישמעאלים מכרו אותו לבסוף למצרים.

האח הבכור ראובן הבין שיעקב אביהם הוא איש מבוגר וצריך להסתיר ממנו את מה שקרה, הם לקחו את הכותנת פסים של יוסף לפני יעקב ואמרו לו שחיה רעה אכלה את יוסף (חיה רעה אכלתהו, טָרֹף טֹרַף יוסף).

יוסף נמכר לעבד במצרים ועובד אצל שר הטבחים של פרעה (פרעה הוא התואר של מלכי מצרים העתיקה), יוסף מראה את חוכמתו וכישוריו ומתקדם בדרגה ובאחריות והופך להיות אחראי על כל ביתו של פוטיפר (כינויו של שר הטבחים), אשתו של פוטיפר אהבה מאוד את יוסף ורצתה כל הזמן לחבק אותו, יוסף תמיד סירב והיא לא הפסיקה, בסופו של דבר יוסף ברח מהבית בגללה והיא העלילה עליו עלילות שקר שגרמו לו להיכנס לבית הסוהר.

בבית הסוהר יוסף מצא חן בעיניי שר בית הסוהר, השר נתן לו לשרת את שר האופים ושר המשקים (שנכלאו בגלל רשלנות בהכנת המזון למלך מצרים), כאשר שר המשקים ושר האופים היו חולמים חלומות מוזרים – יוסף היה פותר להם אותם ואמר שאת שר האופים פרעה יתלה ואילו שר המשקים יקבל חנינה ויחזור לעבוד אצל פרעה.

לאחר מספר שנים פרעה חלם חלום שאף אחד לא הצליח לפתור, שר המשקים נזכר ביוסף ואמר לפרעה שיש מישהו שיודע לפתור חלומות בצורה טובה ומדוייקת, שר המשקים סיפר לפרעה את כל מה שקרה בבית הסוהר ואיך יוסף פתר בצורה מושלמת את החלומות שלהם וכך היה.

פרעה ציווה לקרוא ליוסף וסיפר לו את החלומות שחלם, בחלון הראשון ראה פרעה 7 פרות רזות אוכלות 7 פרות שמנות, בחלום השני פרעה ראה שבע שיבולים מוזנחות בולעות 7 שיבולים בריאות ומלאות.

יוסף פתר בהצלחה את חלום פרעה, הוא אמר לו שיהיו שבע שנות שפע בעולם ואחריהם שבע שנות רעב, בעקבות הפתרון פרעה התפעל מאוד מהיכולות של יוסף והופך אותו לעוזר האישי שלו, פרעה מבקש מיוסף לנהל את כל הכלכלה של המדינה, לאגור מזון ולהכין את ארץ מצרים לשנות הרעב, יוסף בחוכמתו אוגר כמויות של מזון במהלך שנות השפע ובשנות הרעב מצליח לכלכל את כל העולם, אנשים מבקשים אוכל תמורת זהב, בתים וגם עבודה קבועה. הכל כדי להיות מסוגלים להתקיים.

יוסף הפך את פרעה וארץ מצרים למדינה הכי עשירה בעולם באותה התקופה, הוא אגר כמויות של מזון ובכך עזר לכל האנשים בעולם לשרוד את תקופת הרעב.

11 אֶחָיו של יוסף הגיעו למצרים כדי לקחת אוכל ויוסף שהיה למעשה שליט מצרים יחד עם פרעה זיהה אותם מיד, הוא דיבר איתם מעט והאשים אותם בכל מיני דברים כדי לבדוק אם הם השתנו או נשארו אותם אנשים עם מידות רעות, לבסוף, כשהשכנע שהם השתנו הוא התגלה בפניהם. האחים פחדו מאוד כי חשבו שיוסף יתנקם בהם אך לבסוף הוא תומך בהם כלכלית וביקש להביא גם את אביו יעקב למצרים כדי שיוכלו לחיות שם בצורה טובה בשנות הרעב, יוסף מפרנס את כולם כך שכולם ידעו שהחלומות היו אמיתיים.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!