משה בתיבה סיפור לילדים

סיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

סיפור משה בתיבה הוא סיפור תנכ"י (ספר שמות) שמציג בפנינו את מהלך חייו של המנהיג הגדול ביותר שהיה לעם היהודי לאורך ההיסטוריה, משה ידוע בכינויו "משה רבנו" בתקופתנו, מי הוא היה? איך ניצל בעזרת התיבה ביאור? איך הצליח להוציא את עם ישראל ממצרים? כל זאת ועוד בסיפור שלפנינו.

לפני אלפי שנים, לאחר תקופת יוסף הצדיק, קם מלך חדש במצרים, המלך החדש חשש מכך שבני ישראל התרבו והתעצמו מאוד, הוא חשש מכך שהם ישתלטו על ארץ מצרים או יפתחו מלחמה מולה עם האוייבים שמסביב, לכן אותו פרעה (תואר של מלכי מצרים) החליט לשעבד אותם בעבודת פרך בלבנים ובשדה, בנוסף לכך פרעה החליט להמית כל בן שנולד, את המשימה הוא נתן ל 2 מיילדות בשם שיפרה ופועה שבעצם היו אחראיות על כל הלידות של הנשים העבריות, המיילדות פחדו מאלוהים ולכן לא עשו את מה שפרעה ציווה עליהם, פרעה שאל את המיילדות מדוע הן לא מקיימות את הפקודה שלו והן אמרו שהנשים העבריות יולדות מהר עוד לפני שהמיילדות מגיעות אליהן.

בעקבות כך אלוהים בירך את המילדות ופרעה הוציא צו חדש עם פקודה להשליך ליאור כל בן שנולד!

יוכבד ילדה את משה 3 חודשים לפני הזמן הצפוי ללידה והסתירה אותו בביתה, יוכבד ידעה שבזמן הלידה יבואו המצרים לקחת את הילד ולכן החליטה להכין לו תיבת עץ ולהניח אותה ביאור, אחותו של משה מרים התחבאה באיזור של היאור וצפתה במשה צף עם התיבה ביאור, לפתע הבת של פרעה מלך מצרים הגיעה ליאור וראתה את התיבה עם תינוק קטן וחמוד, היא הבינה שזהו אחד מילדי העברים אך ריחמה עליו והחליטה לקחת אותו לקרוא לו "משה" (כי משיתי אותו מהמים), בת פרעה גידלה את משה בארמון המלך כאחד מבניה.

משה בתיבה

משה גודל לאחר שנים רבות ורואה את בני עמו סובלים רבות במצרים, יום אחד הוא ראה מצרי מכה איש עברי, משה הסתכל סביבו וכאשר ראה שאף אחד לא מסתכל הוא החליט להתערב ולהטמין את המצרי בחול.  

ביום שלמחרת שוב יצא משה לרחוב וראה איש עברי מכה איש עברי אחר, שאל אותו משה: "למה תכה רעך?" והאיש העברי ענה לו "יש לך כוונה להרוג אותי כמו שהרגת את האיש המצרי?!", משה פחד כי הבין שהדבר הזה התגלה, הוא חשש לחייו והחליט לברוח ממצרים לארץ בשם מדיין.

כשמשה הגיע למדיין חוש הצדק שלו שוב פוגש אותו כאשר הוא רואה רועי צאן מגרשים את הבנות של יתרו מבאר המים, משה נלחם עבורם ומגרש את רועי הצאן, כשבנות של יתרו מגיעות הביתה הן מספרות לאביהם את מה שקרה, יתרו שאל "למה לא הזמנתם אותו אלינו?!", יתרו ביקש מהבנות ללכת לקרוא לו כדי שיאכל ויתחתן עם אחת מהן, לבסוף משה התחתן עם ציפורה ונולדו להם שני בנים בשם "גרשום" (כי משה היא גר בארץ מדיין) ו"אליעזר" (כי אלוהים עזר לו להינצל מהעונש במצרים).

משה היה רועה צאן של יתרו ויום אחד במהלך רעיית הצאן הוא ראה סנה בוער באש אך לא נשרף, משה התקרב לסנה ושמע את אלוהים מדבר אליו "משה משה.. של נעליך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קודש הוא", אלוהים בכבודו ובעצמו פנה את משה ובעצם התגלה אליו בפעם הראשונה, הוא אמר לו שהגיע הזמן לגאול את בני ישראל ממצרים והוא זה שנבחר על ידו להיות מנהיג העם, משה מנסה להתחמק מהתפקיד ואומר לאלוהים שהוא מגמגם ומי בכלל יקשיב לו, אלוהים מתעקש ולבסוף משה מקבל עליו את התפקיד.

משה והסנה הבוער

משה מגיע למצרים והולך לפרעה, הוא מבקש ממנו להוציא את עם ישראל ממצרים, פרעה מסרב וכתוצאה מכך מקבל 10 מכות שהם: דם, צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין, ברד, ארבה, חושך ומכת בכורות.

לאחר כל המכות פרעה מסכים לשחרר את בני ישראל וכך למעשה מתחיל לו סיפור יציאת מצרים המפורסם, וגם כיום בכל שנה בחג הפסח כולנו מספרים את סיפור יציאת מצרים, אוכלים מצות ועושים את ליל הסדר עם כל המשפחה.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!