סוד האושר הפנימי

כלליסיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

לפני שנים רבות, חי מלך בארמון מפואר, למלך היה כל מה שצריך בחיים, משרתים, ארוחות טעימות, זהב וכסף.

למרות כל העושר והמותרות שהיו לו, המלך לא היה מרוצה, המלך הרגיש שמשהו חסר והוא לא יכול לשים עליו את האצבע, הוא תמיד חשב לעצמו "מהו סוד האושר?".

יום אחד, המלך התעורר מוקדם מהרגיל כדי לטייל בארמונו, הוא נכנס לסלון הענק שלו ונעצר כששמע מישהו שר ומחייך, הוא ראה מולו את אחד המשרתים עם מבט מרוצה מאוד על פניו תוך כדי שהוא מנקה את הסלון.

משרת מנקה את הארמון

המלך התפלא וזימן את המשרת לחדרו, הוא שאל אותו: "מדוע אתה כל כך שמח?", המשרת אמר למלך שהוא פשוט שמח כי יום יפה היום, הציפורים מצייצות, יש לו עבודה, משפחה וילדים שאוהבים אותו והכל טוב בסך הכל.

המלך התפלא מאוד והלך לדרכו.

המלך סיפר על רגשותיו לעוזר האישי והבכיר ביותר שלו ואחר כך סיפר את הסיפור עם המשרת המאושר בתקווה שאיכשהו, הוא יוכל להמציא תשובה לגבי "סוד האושר", המלך שהיה לו כל מה שאנשים חלמו עליו ובכל זאת לא היה מרוצה, ואילו משרתו הפשוט, שהיה לו כל כך מעט, היה מרוצה ביותר.

העוזר האישי הקשיב בתשומת לב והגיע למסקנה, הוא אמר, "הוד מלכותך, אני מאמין שהמשרת לא הפך לחלק ממועדון 99".

יועץ של המלך

"מועדון 99? ומה זה בדיוק?" שאל המלך.

על כך השיב העוזר, "הוד מלכותך, כדי לדעת באמת מה זה מועדון 99, תצטרך לעשות את הפעולות הבאות… להניח 99 מטבעות זהב בשקית ולהשאיר אותם בפתח הדלת של הגנן שלך שיש לו מצב רוח רגיל לחלוטין בכל יום, לא שמח ולא עצוב. פשוט רגיל. לאחר מכן אתה תבין מהו מועדון 99 הוא"

באותו ערב בדיוק, ארגן המלך 99 מטבעות זהב בשקית והניח על מפתן דלתו של הגנן, המלך התלבט מעט והוא חשב שהיה צריך להכניס 100 מטבעות זהב לתיק אבל מכיוון שהעוזר שלו יעץ לו לשים 99 זה מה שהוא עשה.

הגנן בדיוק יצא מביתו כשראה שק ליד דלתו. תהה על תכולתו, פתח הגנן את השק וצעק מרוב שמחה "וואו! כמה מטבעות זהב! אנחנו עשירים!".

הגנן בקושי הצליח להאמין שזה אמיתי, הוא קרא לאשתו להראות לה את המטבעות.

לאחר מכן הוא לקח את השק לשולחן, רוקן אותו והחל לספור את המטבעות. כשעשה זאת, הוא הבין שיש 99 מטבעות והוא חשב שזה לא הגיוני, בטוח חסר מטבע אחד! זה מספר אי-זוגי כל כך קרוב ל 100! הגנן ספר שוב, ושוב ושוב רק כדי להגיע לאותה מסקנה… 99 מטבעות זהב.

99 מטבעות זהב

הוא התחיל לתהות, איפה המטבע האחרון? אף אחד לא ישאיר 99 מטבעות. הוא התחיל לחפש בכל ביתו, הסתכל סביב בחצר האחורית שלו במשך שעות, הוא לא רצה להפסיד על המטבע האחד הזה. לבסוף, מותש, הוא החליט שהוא יצטרך לעבוד קשה מתמיד כדי להפוך את כל האוסף שלו ל-100 מטבעות זהב שלמים.

הגנן קם למחרת בבוקר במצב רוח נוראי, הוא חשב איך לעבוד קשה כדי שיהיה לו מספיק כסף להשיג לעצמו את המטבע הזה ולהיות עם 100 מטבעות זהב בדיוק, הגנן הלך לעבודה כרגיל – אבל לא במצב רוחו הרגיל, לא היו לו אנרגיות לעבוד והוא ישב בעצב רב בגינה עם פנים נפולות.

גנן עצוב בגינה

המלך ראה את מצב הרוח של האיש משתנה לרעה בצורה כה קיצונית, המלך התפלא מאוד, הרי הוא קיבל 99 מטבעות זהב, איך זה הגיוני שהוא עצוב וכעוס, המלך זימן מיד את עוזרו האישי לחדרו ושאל אותו לפשר העניין.

על כך ענה העוזר האישי "אה! אבל הוד מלכותך, הגנן נכנס כעת רשמית למועדון 99". הוא הסביר: "מועדון 99 הוא רק שם שניתן לאותם אנשים שיש להם הכל, אבל הם אף פעם לא מרוצים, ולכן הם תמיד עובדים קשה ושואפים ל-1 הנוסף הזה כדי לעגל אותו ל-100!

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!