סיפור על אמונה עצמית

סיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

משחק הכדורגל הגדול של כיתה א' התקרב וישראל נבחר להיות החלוץ של הקבוצה, יום לפני המשחק סבתא של ישראל שאלה אותו איך הוא מרגיש לפני הגמר הגדול, ישראל אמר לסבתא שלו שהוא חושש מאוד ומפחד שלא יוכל להבקיע שערים עבור הקבוצה שלו והוא בעצם לא בטוח שהוא טוב מספיק כדי להתמודד בגמר הגדול.

סבתא של ישראל חייכה אליו ואמרה לו: "תן לי לספר לך סיפור ואולי תסתכל על הדברים קצת אחרת".

לפני שנים רבות בכפר קטן היו שני ילדים קטנים בשם הראל ויונתן, הראל היה בן 8 ויונתן הקטן בן 6, הם היו החברים הכי טובים ותמיד שיחקו ביחד.

יום אחד, שני הילדים טיילו ביער והראל נפל לתוך באר מים, הראל נלחץ מאוד והתחיל לצעוק, הוא לא ידע לשחות מה שגרם לו לפחד גדול מאוד יונתן הקטן הסתכל סביבו ולא ראה אף אחד, הוא ניסה לצעוק לעזרה אבל לא היה שם איש.

יונתן ראה שיש דלי מים קשור בחבל שמגיע עד למים שבבאר, הוא הבין שרק הוא יוכל לעזור לחברו הטוב הראל והחליט לזרוק לו את הדלי, הראל צעק ליונתן ואמר לו להחזיק בדלי, הראל החזיק בדלי ויונתן משך אותו בחוזקה החוצה, לאחר מכן שניהם חזרו מהר הביתה וסיפרו לאנשי הכפר את מה שקרה להם ביער.

אנשי הכפר חייכו אך לא האמינו שכך היה, הם אמרו ליונתן "אתה קטן מדיי, רק בן 6.. איך בדיוק הצלחת להוציא את הראל מהבאר בעזרת המשיכה בחבל?" יונתן אמר שכך היה אבל אף אחד לא האמין לו מלבד זקן הכפר שהיה החכם מכולם.

אנשי הכפר התפלאו ושאלו את הזקן החכם כיצד הוא מאמין לסיפור, "זה הרי לא הגיוני שיהיה ליונתן מספיק כוח להוציא את הראל החוצה".

הזקן החכם חייך ואמר: "תראו, יונתן הקטן היה לבד ביער ולא היה אף אחד שאמר לו שהוא לא מסוגל, מנקודת מבטו זה היה לגמרי אפשרי,  אם אתה מאמין שזה אפשרי אז אתה גם יכול לעשות את זה!".

אנשי הכפר הסתכלו בפליאה בזקן הכפר החכם והבינו את כוח האמונה.

—-

סבתא של ישראל חייכה אליו ואמרה: "אתה מאמין שאתה מסוגל?"

ישראל הקטן חייך ואמר: "כן! אני מסוגל סבתא!"

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!