עליסה בארץ הפלאות

כלליסיפורים לילדיםסיפורים לפני השינה

ביום חמים ונעים קמה עליסה ואחותה ויצאו לטייל בשדות, אחות של עליסה קראה ספר ועליסה השתעממה מאוד, לפתע היא ראתה ארנב לבן שמקפץ בין הגבעות הירוקות, עליסה הייתה סקרנית ועקבה אחרי הארנב הלבן שקפץ לתוך חור בגזע עץ, עליסה עקבה אחריו ונפלה לתוך באר עמוקה מאוד.

לאחר מכן היא ראתה מסדרון ארוך לפניה, היא צעדה במסדרון וראתה המון דלתות נעולות, היא חיפשה את הארנב הלבן אך הוא לא היה שם, הוא נעלם לחלוטין.

עליסה התבוננה סביבה וראתה מפתח זהב קטן מונח על שולחן בקצה המסדרון, המפתח התאים לדלת קטנה שהייתה ממש לידו, עליסה התכופפה ופתחה את הדלת, מעבר לדלת היא ראתה יער מדהים ביופיו עם המון פרחים וציפורים, עליסה רצתה להיכנס פנימה אבל הדלת הייתה ממש קטנטנה.

עליסה ראתה שעל השולחן היה בקבוק עם משקה כלשהו, היא שתתה את השיקוי ולאחר מכן התחילה באורח פלא להתכווץ, היא נהייתה כל כך קטנה כך שיכלה לעבור מעבר לדלת הקטנטנה.

עליסה נכנסה פנימה וצעדה ביער היפה, לפתח היא ראתה את הארנב שרדפה אחריו קודם, לידו היה שולחן עם שיקוי נוסף, עליסה חשבה שאם תשתה מהשיקוי היא תהפוך שוב לגודל הנורמלי שלה ולכן שתתה גם אותו, לאחר שתיית המשקה עליסה הפכה למאוד מאוד גדולה, הרבה יותר ממה שהייתה לפני השיקוי הראשון, החיות ביער ראו את עליסה והתחילו לזרוק לעברה חפצים משונים, כל חפץ שזרקו לעברה הפך לעוגה טעימה, עליסה אכלה את העוגות הקטנות והצטמקה לאט לאט אבל עדיין הייתה גדולה מאוד.

היא הלכה ביער עצובה ומודאגת וראתה זחל כחול שחי בתוך פטרייה, היא שאלה את הזחל מה תוכל לעשות כדי לחזור לגודל הרגיל שלה.

הזחל חייך ואמר שצד אחד של הפטרייה יכול לגרום לה לגדול וצד אחר יגרום לה להתכווץ אבל אם תאכל את שני החצאים תחזור לגודל הרגיל.

עליסה המשיכה בדרך ופגשה חתול עם חיוך גדול, היא שאלה את החתול מי הוא ולאן השביל הזה מוביל, החתול המחיר שהוא חתול היער המפורסם והשביל הזה מוביל אל ארנב שגר בלב היער, אני בטוח שהוא יוכל לעזור לך, החתול סיים את המשפט ונעלם בין העצים של היער.

עליסה מצאה את הארנב יושב על כסא ליד השולחן, הוא שתה תה ביחד עם אדון עם כובע גדול וירוק, ביניהם היה עכבר אפור שישן, הם ראו את עליסה ואמרו לה שאין מקום בשולחן עבורה, עליסה אמרה שיש מספיק מקום לכולם, האדון עם הכובע אמר לעליסה שיש לו חידה עבורה ואם היא תצליח לפתור אותה היא תוכל להישאר לאכול איתם, עליסה שאלה מה החידה והאדון אמר: "מדוע העורב נראה כמו שולחן?" וצחק בקול גדול, עליסה כעסה על הבדיחה המטופשת והמשיכה ללכת בשביל.

לאחר זמן מה היא ראתה עץ עם דלת, ליד העץ היה מפתח זהב שפתח את הדלת לגינה יפה, עליסה הופתעה מאוד לראות שומרים שנראים כמו קלפים ומישהי שנראית כמו מלכה וקלף לבבות.

נראה שאנשים שם קראו לה לקלף הלבבות "מלכת הלבבות", היא ראתה המון ורדים אדומים בגינה ומעט ורדים לבנים שנצבעו בצבע אדום מכיוון שמלכת הלבבות לא אהבה את הצבע הלבן, כל השומרים נראו כמו קלפים אנושיים, זה היה מפתיע מאוד עבורה לראות קלפים מהלכים, מעבר לדלת היא יכלה לראות גם קיפודים ששיחקו בהם כדורגל וגם פלמינגו שמשמש את השומרים כמו מקל כדי לחבוט בכדור ולשחק ביחד, זה היה מעין משחק משונה שהיא לא הבינה.

המלכה ראתה את עליסה והזמינה אותה לשחק יחד איתם, עליסה הייתה המומה לראות קיפודים שמשמשים ככדורים ופלמינגו שמשמש כמקל חבטות, לפתע היה ריב בין השחקנים.

המלכה התעצבנה והפסיקה את המשחק, היא הלכה לעבר החצר והזמינה את עליסה יחד איתה, המלכה שאלה את עליסה לספר לה כל מה שהיא יודעת: "אני לא יודעת כלום" אמרה עליסה בבלבול, לפתע המלך, המלכה וכל הקלפים החלו לעוף לעבר עליסה והפכו למעין מערבולת קלפים גדולה.

לפתע עליסה שמעה קול: "קומי עליסה – כבר מאוחר, את ישנה יותר מדיי זמן.." עליסה התעוררה וראתה את אחותה יחד עם הספר, היא הבינה שהכל היה חלום ואמרה לעצמה שזה החלון המדהים ביותר שחלמה מעולם.

תפריט נגישות

רוצה לקבל עדכון כשעולה סיפור חדש?

הניוזלטר שלנו מחכה לך!

בהצטרפות לרשימת התפוצה הנך מאשר/ת קבלת פניות מטעם אתר 'לילה טוב', לרבות פניות בעלות אופי פרסומי.

מעדיפים סיפורים בסרטונים?

צפו ביוטיוב!